ייעוץ שיווקי
חברות רבות קיום מבינות את הצורך בקיומו של ייעוץ שיווקי. הוכח מעל לכל ספק כי ייעוץ שיווקי שנעשה בצורה הנכונה משפר באופן משמעותי את המכירות של העסק ובהתאמה גם את הרווחים. אז איך עושים ייעוץ שיווקי בצורה הנכונה והחכמה?
ראשית כל ארגון צריך לבצע תמהיל שיווק של המוצר שלו. הארגון חייב למפות בצורה סכמתית וברורה את היתרונות היחסיים שלו על מתחרים הן ברמה הארצית והן ברמה הבינלאומית. זה כולל יתרונות בעלות היצור, תודעה ציבורית גבוהה למוצר שיש להם וידע מקצועי שאין לאחרים. בדיוק אותו דבר צריך לעשות לגבי החולשות של המוצר והארגון.
יש לנתח חולשות כמו כניסה חדשה לשוק ואי הכרה של המוצר על ידי הלקוחות, או קשיים בהפצתו עקב תפיסה לא נכונה. למשל חברות שלא משכילות להבין שישנם מוצרים שאינם מתאימים לשווקים מסוימים וכך הן נכשלות. זהו הבסיס הראשוני ביותר עבור ייעוץ שיווקי נכון ומקצועי. לאחר שעסק ביצע את ממד החולשות והחוזקות עליו לנסח כללים שבהם הוא יוכל למשוך אליו את הלקוחות שלו.
לשם כך עליו לאפיין אותם וזהו כמובן עוד כלל יסוד עבור ייעוץ שיווקי. עסק צריך לשאול את עצמו, מי יתעניין במוצר שלי, מי צורך אותו וכיצד זה עוזר לו? לאחר שעסק הבין מיהם באמת הלקוחות שלו יהיה לו הרבה יותר קל לפנות אליהם. במידה ומוצר פונה לקהלים שונים, על העסק לנסח דרכים שונות שימשכו את הקהלים השונים אליו. לדוגמא מאפיה חדשה שנפתחת יכולה לשווק במקביל לחמי איכות שפונים לאוכלוסייה מבוססת ובקביל מאפים צעירים ומדליקים עבור אוכלוסייה של סטודנטים. עוד דבר שחשוב לעשות כאשר מבצעים ייעוץ שיווקי הוא לא להאריך מדי עם המסר. ייעוץ שיווקי טוב יאפשר לכם למצוא מסר זכיר, קליט וטוב שיקפיץ את העסק שלכם למעלה.
לסיכום, ייעוץ שיווקי הוא משהו שכל עסק צריך לחשוב עליו עוד הרבה לפני שהוא קם. בעזרת שיווק נכון ומוכוון, נוכל להגיע ללקוחות שלנו, לסנן את הלקוחות שלא מתאימים לנו ועל ידי כך, לחסוך הרבה תעסקויות מיותרות ועם זאת, להעלות את איכות השירות או המוצר שלנו בעיני הלקוח.
ייעוץ שיווקי בהרבה מקרים ינתן על ידי גורם חיצוני, חברה שכל מהותה היא התמחות במתן ייעוץ לחברות אחרות בתחום השיווק העצמי ושיווק המוצרים שלה. עם זאת, ישנן חברות רבות בשוק ועל מנת לבחור בחברה טובה, יהיה מומלץ לבדוק אותה לפני שקופצים למים כיוון שייעוץ שיווקי לא נכון, יכול לגרום להפך הגמור.